MY PILGRIMAGE: THE MUSEUM OF FLIGHT / CONCORDE G-BOAG

The star of museum park is BA's Concorde with registration G-BOAG who made the last commercial Concorde flight.
ミュージアムの屋外ギャラリーのスターは、G-BOAGというレジを持つBAのコンコルド。コンコルドの最後の商業運航を担当した機体。

Both BA and Air France were using booking class R for their Concorde flights as Supersonic class and they positioned it as the class higher than F (First) class. Now BA is using R for discounted business class booking and AF is using it for discounted economy class.
BAでもエールフランスでも、コンコルド便にはF(ファースト)クラスより格上のスーパーソニッククラスであるブッキングコード「R」が使われていた。現在「R」は、BAではディスカウントビジネスクラスの、エールフランスではディスカウントエコノミークラスのコードになっている。

Mr. George Kennedy was sitting on the left seat and Monsieur Alain Delon was on the right in the movie "Airport '80" (the original title was "The Concorde...Airport '79"). Their plane belonged to Air France, though.
映画「エアポート'80」(オリジナルの題名は「The Concorde...Airport '79」)では、ジョージ・ケネディ氏が左席に、アラン・ドロン氏が右席に座っていた。撮影に使われたのはエールフランスの機体だったが。

Even if you have millions of miles in your frequent flyer account of One World member airline now, you can't get on board this plane anymore.
たとえ今、ワンワールド加盟エアラインのマイレージを何百万マイル持っていようが、もうこの機に搭乗することはできない。

The Olympus 593, the most magnificent engine in the history of commercial aviation. I can't forget its sound I heard at the terminal of JFK and LHR.
商業航空の歴史の中で最も壮麗なエンジン、オリンパス593。JFKやヒースローのターミナルで聴いたその音が忘れられない。

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